پیر بوردیو و قواعد هنر
پایان نامه
- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده معماری و هنر
- نویسنده محمدکاظم حسن زاده میرآبادی
- استاد راهنما علی رامین مسعود مترجم زاده
- تعداد صفحات: ۱۵ صفحه ی اول
- سال انتشار 1387
چکیده
چکیده ندارد.
منابع مشابه
معرفتشناسی تطبیقی پیر بوردیو و مرتضی مطهری
چکیده مقاله حاضر به بررسی معرفتشناسی از دیدگاه پیر بوردیو و استاد مرتضی مطهری اختصاص دارد. این دو اندیشمند با توجه به پیشینه و زمینههای فکری خود، هر یک با نگاهی خاص به مسئله شناخت نگریستهاند؛ یکی با بینشی فلسفی اسلامی و دیگری از لحاظ جامعهشناختی غربی؛ چنانکه در جایجای تفکرات آنان می-توان تفاوت شناختشناسی اسلامی از شناختشناسی غربی را مشاهده نمود. از دیدگاه بوردیو، "عمل" بین ساختارهای عینی...
متن کاملجهان اجتماعی و نقش مجسمه های شهری آنیش کاپور در میدان هنر از منظر پیر بوردیو
آنیش کاپور معاصر هنرمند مشهور هندی/ بریتانیایی، هنر را با مهندسی، زیباییشناسی را با زندگی، هویت را با جهانیشدن پیوند داد. بوردیو می گوید هر میدانی "بینشی و برشی" از جهان به مشارکت کنندگان بازارهای آن، تحمیل می شود. نقش تحمیلی نظام سرمایهداری بر هنر معاصر روشن است. تفاوت های صوری آثار هنر معاصر همراه با همگنی وسیع و پیروی اصل تنوع است. این پژوهش در قلمروی جامعهشناسی هنر، دربارهی چگونگی را...
متن کاملتصریح روششناسی ساختارگرایی تکوینی پیر بوردیو
پژوهشگران علوم اجتماعی هنگام بهرهگیری از روششناسی ساختارگرایی تکوینی بوردیو با ابهاماتی از قبیل چگونگی شروع پژوهش، چگونگی تحلیل عادتواره، چگونگی بررسی منطق، هدف و موضعگیری عاملان اجتماعی و چگونگی رابطة منطق تبیین و روششناسی ساختارگرایی تکوینی مواجه میشوند. در پژوهش حاضر، با تصریح این ابهامات زمینههای ÷پوهش های بوردیویی برای پژوهشگران تا حدودی هموار شده است. اینکه پژوهشگران پژوهشات مبتنی ...
متن کاملپروپاگاندا در مکتب سقاخانه بر اساس نظریات پیر بوردیو
دوره گذار ایران در جریان مدرنیسم بعد از انقلاب مشروطه، با شکل گیری مکتب سقاخانه به عنوان یک جریان هنری منسجم تعریفی دوباره یافت. این مکتب که مقارن با حکومت پهلوی بود منجر به تحولات بسیاری در حوزه هنر شد. حمایتهای دولت با سیاستهای فرهنگی سبب بسط و گسترش تشکلهایی با اهداف مدرنیستی شد که شکلگیری مکتب سقاخانه را میتوان یکی از آنها عنوان کرد. این مکتب با پروپاگاندای ویژهای پاسخگوی اهداف و سیا...
متن کاملدرآمدی بر رویکرد روششناختی پیر بوردیو به مفهوم سرمایة فرهنگی
مقالة حاضر به ارائة روش تحقیق بهکار رفته از سوی پیر بوردیو در حوزة سرمایة فرهنگی اختصاص یافته است. سرمایة فرهنگی به معنای فرهنگی است که از نظر اجتماعی همانند سرمایه عمل میکند. سرمایهای که کارکرد اصلیاش مشروعیتبخشی سلطه از طریق اعمال خشونت نمادین، یعنی، توانایی استمرار روابط سلطه است. دغدغة اصلی نگارنده در انتخاب موضوع تأکید بر بهکارگیری روشهای کمّی در حوزة تحقیقات علوم اجتماعی در ایران ب...
متن کاملنحوه کاربرد نظریه میدان بوردیو در مطالعه معماری مدرن ایران (گفتار در جامعهشناسی هنر پییر بوردیو)
کاربردپذیری کلیشهوار مبادی جامعهشناسی هنر بوردیو همچون سایر نظریههای اروپایی مورد تردید است. از اینرو، در مقالة حاضر در دو بخش با عناوین «تفاوت زمینة تکوین با زمینة کاربرد» و «تفاوت ماهوی مادهموضوعهها» با اشاره به اینکه هر نظریه در بستر اجتماعی- فرهنگی منحصربهفرد خود و به منظور تبیین قلمرو موضوعی خاصی نشو و نما مییابد، لذا برای توضیح امر اجتماعی جامعة مقصد و نیز استفاده در زمینة تحلیلی ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
نوع سند: پایان نامه
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه هنر - دانشکده معماری و هنر
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023